Jak prodávat web a kanály komunikace B2B

Jak prodávat web a kanály komunikace B2B

Jak prodávat web a kanály komunikace B2B

23.01.2014
Obchod a marketing
Radek

 

Co prostě funguje!

Základní marketingová strategie:

Internetový marketing

  1. Marketingové plánování a strategie: Nejprve si musíme říci, co chceme dosáhnout a kolik na to máme peněz. Až poté se rozmýšlíme nad kanály zvolené strategie. Pokud jsem na začátku, potřebuji rychle konverzi na uskutečněný obchod, pokud buduji značku, zvolím image kanály. 
  2. Porozumění zákazníkovi:  Snažím se vcítit do role svého zákazníka, snažím se porozumět jeho businessu a tomu, co bych já chtěl na jeho místě. Já musím vymyslet co by zákazník mohl chtít a to mu nabídnout. Zjistím to zkušeností, nebo tím, že se zákazníků vyptávám, setkávám se s nimi, diskutuji atd.
  3. Integruji marketingovou strategii do celého core businessu firmy:  Nemohu dělat marketing a neprobrat to s cíli firmy a jednotlivými odděleními (delivery). Jsme schopni splnit marketingové cíle? Máme kapacitu na 100 objednávek denně? Atd.
  4. Měření a návratnost: Dost těžké v marketingu, ale děláme on-line reklamu jsme v on-line businessu a ta se měřit dá. Na začátku si stanovým cíle a celou dobu tyto cíle porovnávám se realitou a přizpůsobuji průběh kampaně zadaným cílům.
  5. Role značky: Nepřeceňujte svoji značku. Pokud nejste Coca Cola, IBM, SAM, nebo BMW, tak se zaměřte na propagaci produktu, vyjádření služby. Komunikujte jasně a česky. Budování značky jde ruku v ruce s produktem, ale nepředpokládám, že každý zná mou značku a proto vše raději jasně vysvětlím.

 Dále jsem sestavil pár obrázků, které reprezentují jednotlivé body, nad kterými je potřeba se zamyslet.

Jak zacílit na rozhodující pozice ve firmě

Každá rozhodovací úroveň ve firmě je citlivá na jinou komunikaci, na jiné materiály a na jiný přístup. Musíme mít vytvořeno více druhů materiálů (propagačních) které používáme pro konkrétní skupinu příjemců a tyto materiály nezaměňujeme.

 

 

Trh

Kde jsme na trhu, kde je naše konkurence.

 

Propojení nejefektivnějších kanálů

Trocha statistiky nejpoužívanějších B2B kanálů

  • Přímý telefonní kontakt
    • 150-250 telefonů na zákazníka
    • 180-400 min hovoru
  • Webové vyhledávače
    • Google
    • Katalogy firem
    • Seznam
  • LinkedIn
    • Přímé oslovení specialistů na této síti

 

    Logo GENES Media s.r.o. - digitální agentura

    vytvořil tým společnosti genes media s.r.o.

    Předchozí
    Einstein said: "If you can't explain something simply, you don't understand it well...
    Facebook in Google+ RSS feed Pinterest
    Linked in
    Kontaktní formulář