Top 5 trendů online marketingu pro rok 2014 vol.2

Top 5 trendů online marketingu pro rok 2014 vol.2

Top 5 trendů online marketingu pro rok 2014 vol.2

13.08.2014
Obchod a marketing
Viktor

3. Vsaďte na minimalismus

V reakci na digitalizaci našich životů a informační přesycení se na internetu šíří další trend. Uživatelé se začínají vzpírat ze všech stran útočícím reklamním sdělením a odmítají weby, které se snaží zaplnit každou mezeru, jen aby něco sdělovaly (prodávaly).

Všech těch dat je prostě moc. Moc komplikovaných smyslových vjemů, moc blikajících bannerů, moc uřvaných zelených mimozemšťanů. Takové prostředí je pro člověka vyčerpávající, proto současné internetové trendy vedou opačným směrem - ke kompresi sdělovaných informací a očištění webu od všech rušivých prvků. Díky tomu můžeme zlepšit zákazníkův zážitek z nákupu

Větší důraz se proto s v současnosti klade na zjednodušování informací a čistý, minimalistický design bez rušivých elementů, které návštěvníky obtěžují.

Jednoduchost, přehlednost a stručnost jasně přebírají trend a postupně vytlačují ukřičené a přeplácané weby. Cílem marketingu i web designu by proto mělo být jít tímto směrem, klást důraz na čistotu a srozumitelnost informace, než na spoléhání na její otravnost a nekonečné opakování.

4. Myslete na mobilní uživatele

Vzhledem k neustále narůstajícímu počtu chytrých telefonů je nezbytné vytvářet kvalitní obsah pro mobilní uživatele. Ať už jde o tvorbu alternativních webových stránek pro chytré telefony nebo využití responsive designu, neměli byste podceňovat pozitivní uživatelskou zkušenost mobilních zákazníků.

Trend přesunu od klasických počítačů a notebooků k uživatelům chytrých telefonů a tabletů postupuje a tak je jisté, že kdo se mu nepřizpůsobí, ztratí spousty zákazníků ve prospěch flexibilnější konkurence.

5. Neustále se měnící SEO

SEO je jedním z klíčových marketingových nástrojů na internetu. A stejně jako celý internet i SEO se neustále vyvíjí a ovlivňuje tak webové standardy i trendy. Co se mění letos?

I když nemají sdílení na sociálních sítí stejnou váhu jako klasické zpětné odkazy, hrají čím dál větší roli ve výsledcích organického vyhledávání. Vzhledem k tomu, že Google se neustále snaží zkvalitňovat algoritmy a přinášet uživatelům co nejkvalitnější a nejhodnotnější obsah, je logické, že se sdílení a další odkazování ze sociálních sítí promítá v hodnocení webů nebo jednotlivých článků.

Čím více lidí sdílí váš obsah, tím vyšší kvalitu má a tím vyšší postavení získá ve výsledcích vyhledávání. Není náhoda, že na předních pozicích se umisťují odkazy silně sdílené a dále šířené, zatímco ti na nižších pozicích sklidili na sociálních sítích menší ohlas.

Like nebo sdílení slouží pro vyhledávače i  návštěvníky jako signál důvěryhodnosti a kvality. V digitalizovaném věku nahrazují sociální sítě tzv. word of mouth. To je pro firmy další důvod instalovat na weby pluginy pro sociální sítě a vytvářet kvalitní obsah, který budou spotřebitelé sdílet. 

Je dost možné, že za nějakou dobu se signály ze sociálních sítí stanou dominantní složkou SEO a jejich hodnota převáží tradiční linkbuilding.

    Logo GENES Media s.r.o. - digitální agentura

    vytvořil tým společnosti genes media s.r.o.

    Předchozí
    Firmy, zejména v této době, které vydělávají peníze přes internet, kladou více důrazu na...
    Facebook in Google+ RSS feed Pinterest
    Linked in
    Kontaktní formulář