Konec dělníků copywritingu?

Konec dělníků copywritingu?

Konec dělníků copywritingu?

27.01.2014
SEO a SEM
Michaela Kadlecová

Pokud dnes někdo o sobě prohlásí, že je copywriter, může to znamenat, že se zabývá opravdu širokým záběrem činností. Na jednu stranu může jít totiž o profesionály, kteří se podílejí na tvorbě sofistikovaných webů a pilují tyto texty k dokonalosti, na stranu druhou může jít o dělníky copywritingu - tzv. SEO copywritery.

 

Právě ti mají svou práci vlastně nejtěžší. Cena za jednu normostranu textu činí jen pár desetikorun a jejich témata jsou většinou velmi "zajímavá", třeba vestavěné skříně, nebo čističky vzduchu, zkrátka to, co chce klient patřičně "provařit".  Navíc nikdo ani nepočítá, že tyto texty bude číst živý člověk, jsou určeny hlavně pro roboty a pro to, aby stránky klienta "pošťouchly" o pár stupínků v žebříčku vyhledaných stránek na Seznamu nebo Google výše. Copywriter pak nemá pro soji práci prakticky žádnou odezvu. 

 

Zadání zakázky pro takového copywritera znělo většinou velmi podobně. Mělo jít o text na půl normostrany, s třemi odstavci, s nadpisy obsahujícími klíčové výrazy v prvním pádě a s dalšími klíčovými výrazy uvnitř odstavce. Výsledkem pak byly velmi neumětelské texty, kterých se většinou zhostili studenti středních škol, kteří se ještě v gramatice mají mnohému učit. Tzv. SEO texty poznáte na první pohled. Klíčové výrazy z nich doslova trčí a žádný smrtelník by je dobrovolně nečetl.

 

Ačkoliv zde budou stále působit firmy, které se Vás budou snažit přesvědčit o tom, že právě psaní těchto poněkud nesmyslných textů je cesta k nejlepšímu zviditelnění, nevěřte jim. Vyhledávače Google i Seznam se naučily podobné texty odhalovat a nepřikládat jim takovou váhu jako dříve. My jsme pochopitelně daleci toho říkat vám, že na textu nezáleží. Je tomu přesně naopak, záleží na něm značně. Je ale otázka, jaký text si necháte vytvářet. Již nyní se ukazuje, že dlouhodobě je lepší cílit na skutečně zajímavý obsah, který bude vytvářen pro skutečné návštěvníky stránek. Na text, který bude stylisticky i gramaticky správný a zároveň něčím přínosný. Právě takový text vám přivede na stránky takové návštěvníky, které potřebujete. Jaké by měly být zásady podobného textu, si řekneme někdy příště. 

    Logo GENES Media s.r.o. - digitální agentura

    vytvořil tým společnosti genes media s.r.o.

    Předchozí
      Sociální sítě se za ta léta staly skutečným fenoménem. Náš život do značné míry i...
    Facebook in Google+ RSS feed Pinterest
    Linked in
    Kontaktní formulář