Nezapomínejte při SEO na sociální sítě!

Nezapomínejte při SEO na sociální sítě!

Nezapomínejte při SEO na sociální sítě!

04.02.2014
SEO a SEM
Michaela Kadlecová

 

Sociální sítě se za ta léta staly skutečným fenoménem. Náš život do značné míry i ovlivňují a mnozí si bez nich běžný den zkrátka nedovedou představit. Zajímavé však je, že sociální sítě lze velmi dobře využít i při optimalizaci webových stránek.

 

Na sociálních sítích dnes leží skutečně mnoho nejrůznějšího obsahu. O tom, jak tento obsah ovlivňuje umístění stránek ve vyhledávačích, se však donedávna hlavně  diskutovalo. Přitom dění na sociálních sítích je stále významnější. Sociální sítě donedávna výsledky vyhledávání příliš neovlivňovaly, a to z důvodu špatné možnosti jejich indexování. Sociální sítě se samy indexaci "bránily" tím, že nebyly pro roboty Google příliš průchodné a umožňovaly tak robotům nahlížet pouze do obsahu, který vidí jen nezalogovaní uživatelé. Zatímco pro sociální sítě vyhledávání na Google nepředstavuje tak důležitý faktor, naopak je již vztah jiný. Google pochopitelně chce co nejspokojenější uživatele a také co nejpřesnější výsledky vyhledávání.

 

Jak se zdá, Google (ani Seznam) zcela nevyřešil vyhledávání ve veškerém obsahu na sociálních sítích, avšak přesto nelze prohlásit, že tyto sítě a obsah na nich zvyšování významnosti původní stránky nijak nepomáhá. Je tomu přesně naopak, právě sociálním sítím a propojením s nimi je třeba věnovat přio optimalizaci velkou pozornost. A jak vyhledávače obsah ze sociálních sítích hodnotí? Google používá při hodnocení významnosti obsahu tzv. signály. Tento pojem se využívá již od roku 2010 a zahrnuje veškeré dění jako např. sdílení stránek pomocí sociálních sítí, označení tlačítkem "Like". Zkrátka vše, co evidentně provedl konkrétní jedinec.

 

Právě z důvodu toho, že lidé důvěřují spíše jeden druhému než robotům a vyhledávacím mechanismům, je jasné, že význam těchto sociálních signálů bude stoupat. Už kvůli tomu, že svět se stává stále více "sociálnějším" a pro dnešní mládež jsou sociální sítě tím nejpřirozenějším prostředím. A řešení? Zvýšit propojení s těmito sociálními sítěmi a stránkami a nabízet návštěvníkům snadné sdílení stránek, případně hodnocení obsahu stránek pomocí tlačítka Like apod. Na druhou stranu je třeba dbát i na vytváření příspěvků na sociálních sítích a používání těch správných klíčových výrazů. Bylo by také chybou se zaměřovat pouze na jeden typ a sociální sítě ztotožňovat pouze s Facebookem, ale dbát na správu a propojení s Twitterem, Instagramem, Pinterestem a dalšími sítěmi. Ačkoliv je optimalizace pomocí sociálních sítí mladým oborem, je jasné, že jeho význam bude růst přímo raketově.

    Logo GENES Media s.r.o. - digitální agentura

    vytvořil tým společnosti genes media s.r.o.

    Předchozí
    PPC reklama je jednou z nejoblíbenějších formátů internetové reklamy. PPC je zkratka...
    Facebook in Google+ RSS feed Pinterest
    Linked in
    Kontaktní formulář