Moderní webdesign? 7 rad, jak na to! Vol.1

Moderní webdesign? 7 rad, jak na to! Vol.1

Moderní webdesign? 7 rad, jak na to! Vol.1

13.08.2014
Webdesign
Viktor

1. "Long scrolling sites"

Zvykli jsme si procházet informace pohodlně a nacházet je na jediné stránce. Tzv. long scrolling sites si nejčastěji spojíme s one page designem, kde jsou veškeré informace na jediné stránce. Pokud jsou informace na takové stránce správně seřazeny, dojde k výraznému zjednodušení procházení. Nemusíte přecházet z jedné podstránky na druhou a stačí rolovat web. 

Před několika lety jsme vídali dlouhé rolování stránek tam, kde jsme narazili na obsah. Dnes vídáme dlouhé webové stránky, ačkoliv obsah je mnohem organizovanější a v jednodušší formě. Díky tomu můžeme sledovat, jak s mění nejen webové prostředí, ale i jeho uživatelé.

Vzhledem ke kontinuálnímu nárůstu mobilních uživatelů, se dá očekávat, že one page weby postupně vytlačí klasicky strukturované stránky. Trend long scrolling sites má tak velkou budoucnost. 

2. Výrazné záhlaví

Pokud byste se nás zeptali, co je top trend webdesignu, určitě bychom řekli, že megalomanské záhlaví.

V uplynulých letech jste v záhlaví mohli často narazit na fotografie ve slidech. Výsledky současných výzkumů uživatelského chování ale nasvědčují tomu, že slidy neplní svojí předpokládanou funkci.

Záhlaví je místo pro vaše představení zákazníkům, místo pro intro, logo, video nebo vizualizaci. Může to být jednoduchá rozmazaná fotografie na pozadí s názvem webu uprostřed nebo propracovanější ilustrace. Záhlaví stránek je to první, co návštěvník webu uvidí, proto se určitě vyplatí věnovat jeho tvorbě pozornost a nebát se kreativity a experimentů.

3. Jednoduché barevné schéma

Nejde mluvit o web designu a nezmínit barvy. V roce 2014 se setkáme s mnohem většími stránkami se skutečně jednoduchými barevnými schématy. A když říkáme jednoduchá, myslíme skutečně jen jednu nebo dvě barvy.

Současný webový trend je používat jen velmi málo barev nebo se jich naprosto zřeknout a pracovat jen s bílou a černou. Hitem je přidání jediné barvy, jako je červená, která dodává webu na dramatičnosti. Jednodušší barevná schémata souvisí se snahou o čistší design a posunutí obsahu do popředí návštěvníkovi pozornosti.

4. Odstranění postranního panelu

Mnoho webových návrhářů v současnosti experimentuje s uvolněním postranního panelu, který jinak odvádí pozornost uživatele od obsahu. Jde o další krok na cestě k vytvoření čistého uživatelského prostředí, ve kterém vás nenapadají rušivá reklamní sdělení, výzvy k nákupu a podobně. UX experti se snaží, aby byl váš zážitek na webu co nejpříjemnější, aby vás nic nerušilo při čtení a přemýšlení o obsahu.

Pro všechny obsahově založené weby (magazíny, blogy) je to inspirativní myšlenka, která udělá jejich obsah přístupnější. Navíc spokojený návštěvník, kterého neustále neobtěžují reklamy a další nadbytečné informace, bude spíše sdílet a komentovat váš obsah. 

    Logo GENES Media s.r.o. - digitální agentura

    vytvořil tým společnosti genes media s.r.o.

    Předchozí
    5. Video v záhlaví Proč číst, když se můžete pohodlně opřít a dívat se? Dalším...
    Facebook in Google+ RSS feed Pinterest
    Linked in
    Kontaktní formulář